PROIECT
DIDACTIC
CLASA:
a VIII-a A
UNITATEA
DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Colegiul Naţional de artă “Ion Vidu”,
Timişoara
DISCIPLINA:
Limba şi literatura română
PROPUNĂTOR:Coşa
Cristina- Ancuţa & Mătăsărean Roxana
UNITATEA
DE ÎNVĂŢARE: Genul epic
SUBECTUL:
Noțiuni de sintaxă
TIPUL
LECŢIEI: Lecţie de consolidare
DURATA
LECŢIEI: 50 minute
COMPETENŢE
GENERALE ŞI SPECIFICE:
1.4 sesizarea particularităţilor lexico-gramaticale ale unui
mesaj ascultat;
2.3 utilizarea corectă a relaţiilor sintactice în textele orale
proprii;
3.2 sesizarea valorii expresive a
categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice
studiate;
4.2 utilizarea în redactarea unui
text propriu a cunoştinţelor de morfosintaxă, folosind adecvat semnele
ortografice şi de
punctuaţie.
VALORI
ŞI ATITUDINI:
1. Cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii
de a citi, a gustului estetic în domeniul literaturii;
2. Stimularea
gândirii autonome, reflexive şi critice în raport cu diversele mesaje
receptate;
3. Cultivarea
unei atitudini pozitive faţă de comunicare prin conştientizarea impactului
limbajului asupra celorlalţi şi prin nevoia de a înţelege şi de a folosi
limbajul într-o manieră pozitivă, responsabilă din punct de vedere social;
4. Cultivarea
unei atitudini pozitive faţă de limba română şi recunoaşterea rolului acesteia
pentru dezvoltarea personală şi îmbogăţirea orizontului cultural;
5. Cultivarea unei atitudini pozitive faţă de limba
română şi recunoaşterea rolului acesteia pentru dezvoltarea personală şi
îmbogăţirea orizontului cultural;
6. Dezvoltarea interesului faţă de comunicarea
interculturală.
OBIECTIVE
OPERAŢIONALE:
La sfârşitul lecţiei elevii vor fi capabili:
O1- Să
definească noțiunile de text, frază și propoziție;
O2- Să
clasifice tipurile de propoziții;
O3- Să
despartă fraza în propoziții;
O4- Să distingă
tipurile de relații sintactice;
O5- Să
recunoască mijloacele de realizare a relațiilor sintactice.
STRATEGIA
DIDACTICĂ:
a)
Metode
şi procedee didactice:
explicaţia, exerciţiul, conversaţia de examinare, problematizarea;
b)
Mijloace de învăţământ: manual, fişă
de lucru, markere, tablă, planșă;
c)
Forme
de organizare: frontal;
d)
Tipuri
de învăţare:inteligibilă,
operatorie;
e)
Modalităţi
de evaluare: orală, observarea sistematică, aprecieri verbale.
BIBLIOGRAFIA:
Crișan, Alexandru, Dobra, Sofia, Sâmihăian,
Florentina, Limba română, Manual pentru clasa a VIII-a, Humanitas Educational,
București, 2014.
DESFĂŞURAREA
ACTIVITĂŢII:
1. Moment organizatoric
2. Reactualizarea cunoştinţelor
3. Captarea antenţiei
4. Anunţarea subiectului şi a obiectivelor
operaţionale
5. Prezentarea noului conţinut şi dirijarea
învăţării
6. Încheierea activităţii.
nu am mai vazut un proiect de lectie pana acum, dar sunt sigur ca daca as fi din nou clasa a 8-a sigur as fi fost mult mai atent la ora! :)
RăspundețiȘtergeremateriale foarte bine structurate si de mare ajutor!
RăspundețiȘtergerefoarte bine facut !
RăspundețiȘtergereun mod simplu de a face elevii sa participe la ore intr-o atmosfera placuta si relaxanta.
RăspundețiȘtergere