PROIECT
DIDACTIC
CLASA:
a VIII-a
UNITATEA
DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Colegiul Naţional de artă “Ion Vidu”,
Timişoara
DISCIPLINA:
Limba şi literatura română
PROPUNĂTOR:Coşa
Cristina- Ancuţa & Mătăsărean Roxana
UNITATEA
DE ÎNVĂŢARE: Genul epic
SUBECTUL:
Predicatul verbal și predicatul nominal
TIPUL
LECŢIEI: Lecţie de consolidare
DURATA
LECŢIEI: 50 minute
COMPETENŢE
GENERALE ŞI SPECIFICE:
1.4 sesizarea particularităţilor lexico-gramaticale ale unui
mesaj ascultat;
3.2 sesizarea valorii expresive a
categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice
studiate;
4.2 utilizarea în redactarea unui
text propriu a cunoştinţelor de morfosintaxă, folosind adecvat semnele
ortografice şi de
punctuaţie.
VALORI
ŞI ATITUDINI:
1. Cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii
de a citi, a gustului estetic în domeniul literaturii;
2. Stimularea
gândirii autonome, reflexive şi critice în raport cu diversele mesaje
receptate;
3. Cultivarea
unei atitudini pozitive faţă de comunicare prin conştientizarea impactului
limbajului asupra celorlalţi şi prin nevoia de a înţelege şi de a folosi
limbajul într-o manieră pozitivă, responsabilă din punct de vedere social;
4. Cultivarea
unei atitudini pozitive faţă de limba română şi recunoaşterea rolului acesteia
pentru dezvoltarea personală şi îmbogăţirea orizontului cultural;
5. Cultivarea unei atitudini pozitive faţă de limba
română şi recunoaşterea rolului acesteia pentru dezvoltarea personală şi
îmbogăţirea orizontului cultural;
6. Dezvoltarea interesului faţă de comunicarea
interculturală.
OBIECTIVE
OPERAŢIONALE:
La sfârşitul lecţiei elevii vor fi capabili:
O1- Să
definească predicatul;
O2- Să precizeze
tipurile de predicat;
O3- Să
menționeze prin ce se exprimă predicatul verbal și numele predicativ;
O4- Să recunoască
predicatele verbale și predicatele nominale dintr-un text;
O5- Să
construiască enunțuri cu predicatul verbal și cu predicatul nominal.
STRATEGIA
DIDACTICĂ:
a)
Metode
şi procedee didactice:
explicaţia, exerciţiul, conversaţia de examinare, problematizarea
b)
Mijloace de învăţământ: manual, markere,
tablă,
c)
Forme
de organizare: frontal
d)
Tipuri
de învăţare:inteligibilă,
operatorie
e)
Modalităţi
de evaluare: orală, observarea sistematică, aprecieri verbale
BIBLIOGRAFIA:
Crișan, Alexandru, Dobra, Sofia, Sâmihăian,
Florentina, Limba română, Manual pentru clasa a VIII-a, Humanitas Educational,
București, 2014.
DESFĂŞURAREA
ACTIVITĂŢII:
1. Moment organizatoric
2. Reactualizarea cunoştinţelor
3. Captarea antenţiei
4. Anunţarea subiectului şi a obiectivelor
operaţionale
5. Prezentarea noului conţinut şi dirijarea
învăţării
6. Încheierea activităţii.
din nou un plan de lectie foarte bine facut!
RăspundețiȘtergereAr fi o lecție bună și pentru publlicistică, nu doar pentru mediul preuniversitar!
RăspundețiȘtergere