PROIECT
DIDACTIC
CLASA:
a VII-a B
UNITATEA
DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Colegiul Naţional de Artă „Ion Vidu”, Timişoara
DISCIPLLINA:
Limba şi literatura română
PROPUNĂTOR:
Mătăsărean Roxana & Cosa Ancuta
SUBECTUL:
Iapa lui Vodă de Mihail Sadoveanu -povestire în ramă
TIPUL
LECŢIEI: Însuşire de noi cunoştinţe
DURATA
LECŢIEI: 45 de minute
COMPETENŢE
GENERALE ŞI SPECIFICE:
1.1 dovedirea
înţelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerinţe date
1.2 sesizarea
corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a
mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate,
a ortografiei şi punctuaţiei
1.3
identificarea valorilor etice şi culturale într-un text, cu exprimarea
impresiilor şi preferinţelor
.
OBIECTIVE
OPERAŢIONALE:
La finalul lecţiei, elevii vor fi capabili să:
O1- să explice în cuvinte proprii diferenţa dintre
narator şi autor
O2- să alcătuiască ideile principale pentru fiecare
secvenţă a planului A din povestirea Iapa
lui Vodă de Mihail Sadovenu
O3- să exemplifice prin citate din text care sunt
locul si timpul acţiunii povestirii
O4- să găsească în text elemente specifice
descrierii hanului
O5- să precizeze modurile de expunere predominante
în text
STRATEGIA
DIDACTICĂ:
a)
Metode
şi procedee didactice:
Explicaţia, exerciţiul, expunerea, conversaţia
b)
Mijloace
de învăţământ: Manual,
cretă, marker, planşă, fişă de lucru
c)
Forme
de organizare: frontal,
individual-dirijat, dirijat
d)
Modalităţi
de evaluare: orală, formativă
Mi-a placut sa remarc printre metodele si procedeele didactice, si conversatia. Cred cu tarie ca este o necesitate pentru un cadru didactic de a se folosi cat mai mult de aceasta metoda si, personal, pot marturisi ca ma simt atras de profesorii care se folosesc de ea.
RăspundețiȘtergereBine structurat
RăspundețiȘtergereUn plan care solicita si participare elevilor la lectie. O idee care ar trebui mai des aplicata.
RăspundețiȘtergere